Eerder dit jaar lanceerde Jo Harmens de eerste editie van het Cookie Magazine. Het Nederlandstalige online tijdschrift voor koekenbakkers. In dit artikel stelt Jo zich voor, verteld ze meer over het magazine en heeft ze een leuke verrassing voor iedereen die deze gastblog leest.
Ik ben Jo en naast het koekjes bakken en decoreren schrijf ik sinds kort ook een eigen magazine.
Het is een online tijdschrift dat Het Cookie Magazine heet. De naam doet vermoeden dat het een tijdschrift is voor alleen koekenbakkers, maar niets is minder waar. De insteek is om de creatieve ondernemer op reis te nemen binnen onze community’s en van elkaar te leren en elkaar te inspireren. Heb je deze zomer zin om aan de slag te gaan met de rubriek ‘do it yourself’ (DIY) om Pinterestwaardige koekjes te maken? Check dan de 2 DIY’s in de eerste editie. Hier laten we je onder andere zien hoe je kunt schilderen op koekjes onder leiding van Koekiebij, welke materialen je allemaal nodig hebt en waar je ze kunt aanschaffen. Wil je graag net zulke mooie taarten maken als Kaaptaart, check dan zeker even haar pagina en natuurlijk de mooie pagina’s van Koekatelier. Zij mocht uiteraard niet ontbreken met haar mooie shop in mijn tijdschrift. Samen hebben we heel wat tijd doorgebracht met mijn persoonlijke aanvragen voor gepersonaliseerde koekjes. Ik ben niet iemand die iets kort en bondig duidelijk kan maken, dus ik vond het onwijs knap dat ze altijd met geduld mijn aanvragen behandelde en op de een of andere manier in mijn hoofd kon kijken wat ik nu eigenlijk bedoelde! Ik wilde in mijn eerste editie graag mijn favoriete shops tonen aan alle andere bakkers en dat is zeker gelukt!
De eerste editie laat ook alvast de rode draad zien die we doorvoeren in de komende edities, dit zullen er 3 tot 4 per jaar zijn. Zo is er een stukje entertainment te vinden waarin we spreken met de deelnemers van bekende televisieprogramma’s zoals Heel Holland bakt of The High Tea Challenge. Maar dit zal uitbreiden naar niet bakgerelateerde programma’s zoals bijvoorbeeld Blow Up, de wedstrijd voor ballonartiesten.
Naast entertainment is een heel belangrijk onderdeel het online ondernemen onder de knie krijgen. Zo hebben we voor de maanden die het blad loopt een content planner gemaakt ook wel inhaakkalender genoemd. En is er samen met een marketeer gekeken naar het hashtag onderzoek op Instagram voor de creatieve ondernemer in de zoete hoek. Uiteraard is het doen van dit onderzoek ook van toepassing voor andere sectoren en dus bruikbaar voor iedere bedrijfsmatige Instagramgebruiker, zoals het aflezen van je statistieken van een post die je plaatst op social media. In een volgende editie gaan we kijken naar personal branding! Een heel leuk en boeiend onderwerp waar denk ik veel creatieve ondernemers al mee bezig zijn.
Omdat ik dit magazine gestart ben om de bakkers community te verbinden aan andere community’s en elkaar te helpen i.p.v. te beconcurreren ga ik op zoek naar leuke community’s die van elkaar kunnen leren of die elkaars klanten kunnen worden. Omdat de bakkerswereld in Nederland niet heel groot is wil ik samen met jullie groeien naar een breder publiek, dus op den duur word het een magazine voor meerdere soorten creatieve ondernemers. Het adverteren en de aankoopprijs wil ik zo laag mogelijk houden. Ik wil iedereen een platform kunnen bieden, groot of klein, we willen allemaal graag gezien en gewaardeerd worden.
Ben je nog steeds aan het lezen? Dat vind ik natuurlijk keileuk en daarom ontvang jij vandaag nog een kortingscode: Met koekatelier30% krijg je 30% korting op de eerste online editie van het Cookie Magazine.
In de post op Instagram heb ik jullie verteld dat er voor de lezers van deze blog een verrassing was. Voor de lezers geldt natuurlijk de 30% kortingscode van het Koekatelier op de eerste editie, maar koop jij nu het magazine met de code koekatelier30%, dan krijg jij een gepersonaliseerde kortingscode voor het volgende magazine om je eigen klanten mee te verrassen (en natuurlijk kun je deze zelf ook gebruiken om je eigen magazine aan te schaffen met korting). In de volgende editie komen er zelfs giveaway acties te staan en weer een heleboel nieuwe samenwerkingen en kortingscodes voor de lezers.
Ik wens je een fijne en warme zomer toe!
Heel veel liefs, Jo